roman-future

Kako se piše roman, bila je tema interaktivne radionice u biblioteci “Milutin Bojić” u Beogradu, održane 23. aprila, povodom Svetskog dana knjige. Srednjoškolci i studenti oduševili su publiku i gosta, pisca Krstu Popovskog, ne samo razložnim, vrlo zrelim pitanjima, opaskama, predlozima i komentarima, već i svojim delima.

Kada devojčica koja ide u treći razred gimnazije govori o Balzaku i Čehovu kao idolima, ili učenica brodarske škole pročita priču na kojoj bi mnogi savremeni autori mogli da joj pozavide, a student elektrotehnike kaže kako su mu čitanje i pisanje sastavni deo života, naravno da se šokirate. U najpozitivnijem smislu te reči. Pogotovo kada znamo da prema svim istraživanjima, gotovo trećina mladih u Srbiji nije pročitala nijednu knjigu, a i među onim “načitanim” školarcima i akademcima jako je mali broj onih koji listaju klasiku, ako to nije deo obavezne lektire – rekao je za Srbinside Krsta Popovski, koji je sa ovim mladim ljudima razmenjivao ideje, dileme i otkrića do kojih je dolazio stvarajući romane “Tata”, “Ej” i “Sudbine”.

roman3-veb

roman2-veb

 

 

 

 

 

 

 

 

Pisac Krsta Popovski i učesnici radionice u biblioteci Milutin Bojić

Polaznici Radionice kreativnog pisanja Dunja Petković, Milena Stevanović, Marija Sovtić, Jelena Arbanas i Mladen Josifović su posle dugotrajne diskusije sa piscem, čitali svoje radove – pesme i priče, a kasnije izveli i vrlo zanimljivu Dunjinu “dramu sa psovkama”.

roman1-vebAndrija Sagić priču o pisanju “začinio” muzikom

 

Osim gromkog aplauza prisutnih i zadovoljnog pogleda njihove mentorke Violete Vučetić, profesora književnosti u PTT školi i koordinatora večeri, mladi umetnici su dobili i brojne pohvale od književnog kritičara Predraga Brajovića.
Posebnu draž višečasovnom druženju dao je Andrija Sagić, član ansambla “Ludus Musicus” koji je priču o pisanju “začinio” muzikom iz doba Šekspira I Servantesa. Organizator skupa bila je Olga Ječmenica.

 

, , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *